Daugelis iš mūsų mėgsta keliauti po užsienio šalis. Lietuviai pastaruoju metu pamėgo Daniją. Tai ne tik šalis, kurioje yra daug ką pamatyti, bet ir puiki galimybė norintiems užsidirbti. Aišku, kol kas nepasiekė tokių važiavimo mastų kaip į Angliją, Norvegiją. Tačiau darbas su kelionėmis ir pramogomis gali būti puikiai suderintas. Taip pat, jei Danijoje dirba jūsų draugai ar šeimos nariai, jums puiki galimybė su ta šalimi susipažinti iš arčiau.
Jei planuojate kelionę ir vezame i Danija alkoholio ar tabako gaminius, reikalinga pasidomėti leistinais kiekiais. Jei viršysite valdžios numatytus ir leidžiamus įsivežti kiekius jūs galite būti nubausti ir mokėti baudą.
Teigiama, kad alkoholinius gėrimus galima įsivežti tik savo asmeniniam naudojimui. Asmeniniam naudojimui galima įsivežti be muito mokesčių. Už kitas prekes reikalinga mokėti muito mokesčius. Turbūt nereikia priminti, kad alkoholio ir tabako gaminius gali įvežti tik vyresni nei 16 metų asmenys.
Toliau trumpai priminsime, o tie kurie nežinojo pranešime, kokie alkoholio kiekiai leistini įvežant alkoholį.
- Alkoholiniai gėrimai: 10 litrų (daugiau kaip 22 % alkoholio).
- Spirituotas vynas (22 % ar mažiau alkoholio) – 20 litrų;
- Stalo vynas (putojančio vyno gali būti ne daugiau kaip 60 litrų) – 90 litrų;
- Alus – 110 litrų.
Dar trumpai dėl cigarečių. Į Daniją galima įvežti tik 200 vnt. cigarečių. Jei norite įvežti įvežti didesnį kiekį turite informuoti Danijos muitinę.
Pastaraisiais metais Danijoje buvo gana sustiprintos muitinės institucijos. Dažnai vykdomi atsitiktiniai patikrinimai. Visu tuo siekiama sustabdyti neteisėtų prekių įgabenimą į šalį.
Jei kartais patys nuspręsite nevykti, o siūsite siuntą ar siuntinį, taip pat turite žinoti savo ir vežėjo atsakomybes. Siuntos į Daniją dažniausiai vežamos privačių vežėjų, nes taip gerokai pigiau, nei naudotis kurjerių ar tarptautinių siuntų bendrovių paslaugomis.
Vienas iš svarbiausių daugiašalių susitarimų dėl krovinių pervežimų tarptautiniais maršrutais yra tarptautinio krovinių vežimo keliais sutarties konvencija. Ši CMR konvencija nustato ypatingas taisykles, kurių privalu laikytis.
- Pagal krovinių vežimo sutartį vežėjas įsipareigoja siuntėjo jam perduoti krovinį nugabenti į paskirties punktą ir išduoti jam turinčiam teisę gauti krovinį asmeniui (gavėjui), arba įsipareigoja už krovinio vežimą sumokėti sutartą mokestį.
- Faktą, kad sudaryta krovinio vežimo sutartis, patvirtina važtaraštis. Važtaraštis rašomas trimis egzamplioriais, kuriuos pasirašo siuntėjas ir vežėjas. Pirmasis važtaraščio egzampliorius perduodamas siuntėjui, antrasis lydi krovinį, o trečiasis liek vežėjui. Svarbu žinoti, kad važtaraščio nebuvimas, pametimas ar neteisingas užpildymas neturi įtakos nei sutarčiai, nei sutarties veikimui.
- Vežėjas turi prisiimti visą atsakomybę dėl krovinio sugadinimo ar praradimo. Jis atsako nuo to momento kai krovinį ar siuntinį paėmė. Pasitaiko tokių atvejų kai krovinys apgadinamas dėl prasto įpakavimo.Pavyzdžiui dūžtančius gaminius supakuoja be jokių paminkštinimų. Besivartydamas kelionės metu daiktas gali sudūžti. Neretai pasitaiko tokių atvejų kai pats siuntinio turinys iškrenta iš dėžės, nes pakuotė būna per silpna. Jei daiktas sveria daugiau, atkreipkite dėmesį, kad ir pakuotė turi būti stipresnė.